Polityka prywatności dla użytkowników
serwisu Campus Agenta

 

Administrator Danych Osobowych

Uprzejmie informujemy, że administratorem Pana/Pani danych osobowych jest spółka Comperia Ubezpieczenia Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-673 Warszawa, ul. Konstruktorska 13, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla Miasta Stołecznego Warszawy, Wydziale XIII Gospodarczym – rejestrowym pod numerem KRS 0000465027, NIP: 5213649980, zwana dalej „Spółką” lub „Administratorem”.

Kontakt ze Spółką w sprawie ochrony danych osobowych jest możliwy pod adresem e-mail: kontakt@campusagenta.pl

Inspektor Ochrony Danych Osobowych

Spółka posiada Inspektora Ochrony Danych, który chętnie pomoże Panu/Pani we wszystkich kwestiach związanych z ochroną danych osobowych, a w szczególności udzieli odpowiedzi na wszelkie pytania dotyczące przetwarzania Pana/Pani danych osobowych.

Kontakt z Inspektorem jest możliwy pod adresem e-mail: iod@comperia.pl

Cele i podstawy przetwarzania danych osobowych

Spółka aby świadczyć usługi będzie przetwarzać Pana/Pani dane osobowe w różnych celach. Poniżej znajdzie Pan/Pani wyszczególnione cele przetwarzania danych osobowych wraz z podstawami prawnymi.

1. W celu założenia konta w serwisie internetowym, Administrator będzie przetwarzał dane pozyskane w formularzu rejestracyjnym takie jak: imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, datę rejestracji oraz adres IP, z którego dokonano rejestracji. Podstawą prawną takiego przetwarzania jest niezbędność przetwarzania danych, gdy są one konieczne do wykonania umowy lub podjęcia czynności zmierzających do zawarcia umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).

2. W celu wykazania, że spełnia Pan/Pani wymogi formalne do bycia Agentem Ubezpieczeniowym i dalszej współpracy ze Spółką, Administrator może wymagać podania dodatkowych danych dotyczących np. niekaralności, wykształcenia. oraz innych niezbędnych do podjęcia czynności wprowadzających do działalności Agenta Ubezpieczeniowego. Podstawą prawną takiego przetwarzania jest wykonanie umowy lub podjęcie czynności zmierzających do zawarcia umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).

3. W celu przeprowadzenia szkolenia i podjęcia innych czynności zmierzających do zawarcia Umowy współpracy z Panem/Panią, Administrator będzie przetwarzał dane takie jak imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, PESEL, dane dotyczące wyników szkolenia, oraz inne niezbędne w danym procesie. Podstawą prawną takiego przetwarzania jest wykonanie umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).

4. W celu zawarcia Umowy współpracy z Panem/Panią, Administrator będzie przetwarzał takie dane jak imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, PESEL, NIP, adres zamieszkania lub adres działalności gospodarczej. Podstawą prawną takiego przetwarzania jest niezbędność przetwarzania danych, gdy są one konieczne do wykonania umowy lub podjęcia czynności zmierzających do zawarcia umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).

5. W celach marketingowych Administrator może przetwarzać Pana/Pani dane osobowe takie jak adres e-mail, numer telefonu, imię. Podstawą takiego przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), którym jest promocja usług i produktów Spółki, zaznaczyć należy jednak, że działania marketingowe możliwe będą wyłącznie po uzyskaniu odpowiedniej zgody udzielonej przez Pana/Panią uprzednio, wyrażającej zgodę na działania marketingowe.

Ponadto Pana/Pani dane osobowe mogą być przetwarzane w następujących celach:

6. Tworzenia wymaganych prawem rejestrów i ewidencji, do których tworzenia zobowiązany jest Administrator, czego podstawą prawną jest, każdorazowo wymóg prawny określający utworzenie i prowadzenie danego rejestru. Przykładem takich rejestrów mogą być obowiązki wykazania i rozliczalności żądań dotyczących przetwarzania danych osobowych, czy rejestr sprzeciwów prowadzony celem możliwości zastosowania przysługującego Panu/Pani prawa do sprzeciwu.

7. W celu ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, Administrator będzie przetwarzał takie dane osobowe jak imię i nazwisko lub ewentualnie firma, adres zamieszkania lub siedziba prowadzenia działalności, adres PESEL, NIP, adres e-mail, numer telefonu, adres IP, ewentualne inne dane mające znaczenie w ustaleniu, dochodzeniu lub obronie przed roszczeniami. Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli tym sposobem Administrator Danych Osobowych realizuje swój prawnie uzasadniony interes, którym jest ochrona interesów Administratora.

8. W celach analitycznych i monitorowania, w tym badania i analizowania funkcjonalności serwisu internetowego należącego do Spółki, Administrator będzie przetwarzał w szczególności takie dane jak: data i godzina odwiedzeń podstrony, rodzaj systemu operacyjnego, rodzaj przeglądarki internetowej wykorzystywanej do przeglądania strony, czas spędzony na stronie i inne dane tej kategorii. Podstawą prawną przetwarzania w tym przypadku będzie prawnie uzasadniony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), którym jest dbanie o serwis i jego rozwój, do czego niezbędna jest analiza i monitorowanie.

Prawo wycofania zgody

Jeżeli przetwarzania Pana/Pani danych osobowych odbywa się na podstawie zgody, w każdej chwili może Pan/Pani tę zgodę cofnąć. Cofnięcie zgody nie powoduje, że przetwarzanie danych osobowych do tego momentu było nielegalne, innymi słowy, do czasu cofnięcia zgody Administrator ma prawo przetwarzać Pana/Pani dane osobowe i jej odwołanie nie wpływa na zgodność z prawem dotychczasowego przetwarzania.

Jeżeli chce Pan/Pani cofnąć zgodę na przetwarzanie danych osobowych, to w tym celu wystarczy wysłać wiadomość e-mail na adres kontakt@campusagenta.pl o wycofaniu zgody.

Wymóg podania danych osobowych

Podanie jakichkolwiek danych osobowych jest dobrowolne i zależy od Pana/Pani decyzji. Jednakże w niektórych przypadkach podanie określonych danych osobowych jest konieczne, aby spełnić Pana/Pani oczekiwania w zakresie korzystania z usług.

  • Aby zlecić usługę w serwisie, konieczne jest podanie imienia i nazwiska oraz adresu e-mail — bez tego nie jesteśmy w stanie zawrzeć oraz wykonać umowy.
  • Aby móc się skontaktować z Panem/Panią telefonicznie w sprawach związanych z realizacją usługi, konieczne jest podanie numeru telefonu — bez tego nie jesteśmy w stanie nawiązać kontaktu telefonicznego.
  • Aby mógł/mogła Pan/Pani otrzymywać informacje o promocjach , konieczne jest podanie imienia i adresu e-mail — bez tego nie jesteśmy w stanie przesyłać informacji.

Zautomatyzowane podejmowanie decyzji i profilowanie

Administrator nie planuje przetwarzać podanych przez Pana/Panią danych w sposób zautomatyzowanego podejmowania decyzji oraz nie będzie tworzyć Pana/Pani profilu na podstawie dostarczonych danych celem dalszego ich wykorzystania zwanego „profilowaniem”.

Odbiorcy danych osobowych

Jak większość przedsiębiorców, w swojej działalności korzystamy z pomocy innych podmiotów, co niejednokrotnie wiąże się z koniecznością przekazania danych osobowych. W związku z powyższym, w razie potrzeby, przekazujemy Pana/Pani dane osobowe współpracującym z nami prawnikom, którzy realizują usługi, firmie hostingowej, firmie odpowiedzialnej za wysyłanie komunikatów SMS i wiadomości e-mail, a także firmie ubezpieczeniowej (gdyby zaszła konieczność naprawienia szkody).

Oprócz tego, może się zdarzyć, że np. na podstawie właściwego przepisu prawa lub decyzji właściwego organu będziemy musieli przekazać Pana/Pani dane osobowe również innym podmiotom, czy to publicznym czy prywatnym. Dlatego niezmiernie trudno nam przewidzieć, kto może zgłosić się z żądaniem udostępnienia danych osobowych. Niemniej ze swojej strony zapewniamy, że każdy przypadek żądania udostępnienia danych osobowych analizujemy bardzo starannie i bardzo wnikliwie, aby niechcący nie przekazać informacji osobie nieuprawnionej.

Dane osobowe Pana/Pani mogą także być przekazywane do podmiotów podmiotów współpracujących ze Spółką w szczególności do Towarzystw Ubezpieczeniowych np. cele przeprowadzenia szkolenia, czy nadania odpowiednich uprawnień.

Przekazywanie danych osobowych do państw trzecich (poza EOG)

Administrator nie planuje przekazywania Pana/Pani danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy.

Okres przetwarzania danych osobowych

Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa nie przetwarzamy Pana/Pani danych osobowych „w nieskończoność”, lecz przez czas, który jest potrzebny, aby osiągnąć wyznaczony cel. Po tym okresie Pana/Pani dane osobowe zostaną nieodwracalnie usunięte lub zniszczone.

W sytuacji, gdy nie potrzebujemy wykonywać innych operacji na Pana/Pani danych osobowych niż ich przechowywanie (np. gdy przechowujemy treść zlecenia na potrzeby obrony przed roszczeniami), do momentu trwałego usunięcia lub zniszczenia dodatkowo je zabezpieczamy — poprzez pseudonimizację. Pseudonimizacja polega na takim zaszyfrowaniu danych osobowych, czy też zbioru danych osobowych, że bez dodatkowego klucza nie da się ich odczytać, a zatem takie informacje stają się całkowicie bezużyteczne dla osoby nieuprawnionej.

Odnośnie poszczególnych okresów przetwarzania danych osobowych, uprzejmie informujemy, że dane osobowe przetwarzamy przez okres:

  • trwania umowy — w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych w celu zawarcia i wykonania umowy;
  • 3 lat lub 10 lat + 1 rok — w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń (długość okresu zależy od tego, czy obie strony są przedsiębiorcami, czy też nie);
  • 6 miesięcy — w odniesieniu do danych osobowych, które zostały zebrane przy zapytaniu wstępnym o produkt, a jednocześnie nie doszło do niezwłocznego zawarcia umowy;
  • do czasu cofnięcia zgody lub osiągnięcia celu przetwarzania, jednak nie dłużej niż przez 5 lat — w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych na podstawie zgody;
  • do czasu skutecznego wniesienia sprzeciwu lub osiągnięcia celu przetwarzania, jednak nie dłużej niż przez 5 lat — w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora Danych Osobowych lub do celów marketingowych;
  • do czasu zdezaktualizowania się lub utraty przydatności, jednak nie dłużej niż przez 3 lata — w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych głównie do celów analitycznych, wykorzystania cookies i administrowania stroną internetową.

Okresy w latach liczymy od końca roku, w którym rozpoczęliśmy przetwarzanie danych osobowych, aby usprawnić proces usuwania lub niszczenia danych osobowych. Odrębne liczenie terminu dla każdej zawartej umowy wiązałoby się z istotnymi trudnościami organizacyjnymi i technicznymi, jak również znaczącym nakładem finansowym, dlatego ustanowienie jednej daty usuwania lub niszczenia danych osobowych pozwala nam sprawniej zarządzać tych procesem. Oczywiście, w przypadku skorzystania przez Pana/Panią z prawa do zapomnienia takie sytuacje są rozpatrywane indywidualnie.

Dodatkowy rok związany z przetwarzaniem danych osobowych zebranych na potrzeby wykonania umowy jest podyktowany tym, że hipotetycznie może Pan/Pani zgłosić roszczenie na chwilę przed upływem terminu przedawnienia, żądanie może zostać doręczone z istotnym opóźnieniem lub może Pan/Pani błędnie określić termin przedawnienia swojego roszczenia.

Uprawnienia przysługujące Panu/Pani

W związku z przetwarzaniem Pana/Pani danych osobowych, przysługują Panu/Pani następujące uprawnienia:

  • dostępu do swoich danych osobowych;
  • sprostowania danych osobowych;
  • do usunięcia danych osobowych;
  • do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
  • sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych;
  • przenoszenia danych osobowych.

Wskazujemy, że wymienione uprawnienia nie mają charakteru absolutnego, a zatem w niektórych sytuacjach możemy zgodnie z prawem odmówić Panu/Pani ich spełnienia. Jednakże, jeżeli odmawiamy uwzględnienia żądania, to tylko po wnikliwej analizie i tylko w sytuacji, gdy odmowa uwzględnienia żądania jest konieczna.

Odnośnie prawa do wniesienia sprzeciwu wyjaśniamy, że w każdej chwili przysługuje Panu/Pani prawo do sprzeciwienia się przetwarzaniu danych osobowych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora Danych Osobowych (zostały one wymienione powyżej) w związku z Pana/Pani szczególną sytuacją. Musi Pan/Pani jednak pamiętać, że zgodnie z przepisami możemy odmówić uwzględnienia sprzeciwu, jeżeli wykażemy, że istnieją prawnie uzasadnione podstawy do przetwarzania, które są nadrzędne w stosunku do Pana/Pani interesów, praw i wolności lub istnieją podstawy do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

Ponadto w każdej chwili może Pan/Pani wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Pana/Pani danych osobowych do celów marketingowych. W takiej sytuacji po otrzymaniu sprzeciwu zaprzestaniemy przetwarzania w tym celu.

Ze swoich uprawnień wskazanych powyżej, może Pan/Pani skorzystać wskazując swoje żądanie w wiadomości e-mail wysyłanej na adres kontakt@campusagenta.pl.

Prawo do wniesienia skargi

Jeżeli uważa Pan/Pani, że Pana/Pani dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z obowiązującymi prawem, może Pan/Pani wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Polityka Cookies

1. Spółka na swojej stronie internetowej, podobnie jak inne podmioty, wykorzystuje tzw. cookies, czyli krótkie informacje tekstowe, zapisywane na komputerze, telefonie, tablecie, czy też innym urządzeniu użytkownika. Mogą być one odczytywane przez nasz system, a także przez systemy należące do innych podmiotów, z których usług korzystamy.

2. Cookies spełniają bardzo wiele funkcji na stronie internetowej, najczęściej przydatnych, które postaramy się opisać poniżej (jeżeli informacje są niewystarczające, prosimy o kontakt):

  • zapewnianie bezpieczeństwa — pliki cookies są wykorzystywane w celu uwierzytelniania użytkowników oraz zapobiegania nieupoważnionemu korzystaniu z panelu klienta. Służą zatem do ochrony danych osobowych użytkownika przed dostępem osób nieupoważnionych;
  • wpływ na procesy i wydajność korzystania ze strony internetowej — pliki cookies są wykorzystywane do tego, aby witryna sprawnie działała i aby można było korzystać z funkcji na niej dostępnych, co jest możliwe między innymi dzięki zapamiętywaniu ustawień pomiędzy kolejnymi odwiedzinami na stronie. Dzięki nim można zatem sprawnie poruszać się na stronie internetowej i poszczególnych podstronach;
  • stan sesji — w plikach cookies często są zapisywane informacje o tym, jak odwiedzający korzystają ze strony internetowej, np. które podstrony najczęściej wyświetlają. Umożliwiają również identyfikację błędów wyświetlanych na niektórych podstronach. Pliki cookies służące do zapisywania tzw. „stanu sesji” pomagają zatem ulepszać usługi i zwiększać komfort przeglądania stron;
  • utrzymanie stanu sesji — jeżeli klient loguje się do swojego panelu, to pliki cookies umożliwiają podtrzymanie sesji. Oznacza to, że po przejściu na inną podstronę nie trzeba każdorazowo podawać ponownie loginu i hasła, co sprzyja komfortowi korzystania ze strony internetowej;
  • tworzenie statystyk — pliki cookies są wykorzystywane do tego, aby przeanalizować, w jaki sposób użytkownicy korzystają ze strony internetowej (jak wielu otwiera stronę internetową, jak długo na niej pozostają, które treści wzbudzają największe zainteresowanie etc.). Dzięki temu można stale ulepszać stronę internetową i dostosowywać jej działanie do preferencji użytkowników. W celu śledzenia aktywności i tworzenia statystyk wykorzystujemy narzędzia Google’a, takie jak Google Analytics; oprócz raportowania statystyk użytkowania witryny pikselowy Google Analytics może również służyć, razem z niektórymi opisanymi powyżej plikami cookies, do pomocy w wyświetlaniu użytkownikowi bardziej trafnych treści w usługach Google (np. w wyszukiwarce Google) i w całej sieci.

3. Pana/Pani przeglądarka internetowa domyślnie dopuszcza wykorzystywanie cookies w Pana/Pani urządzeniu, dlatego przy pierwszej wizycie prosimy o wyrażenie zgody na użycie cookies. Jeżeli jednak nie życzy Pan/Pani sobie wykorzystania cookies przy przeglądaniu strony internetowej, można zmienić ustawienia w przeglądarce internetowej — całkowicie blokować automatyczną obsługę plików cookies lub żądać powiadomienia o każdorazowym zamieszczeniu cookies w urządzeniu. Ustawienia można zmienić w dowolnej chwili.

4. Szanując autonomię wszystkich osób korzystających ze strony internetowej, czujemy się jednak w obowiązku uprzedzić, że wyłączenie lub ograniczenie obsługi plików cookies może spowodować dość poważne trudności w korzystaniu ze strony internetowej, np. w postaci konieczności logowania się na każdej podstronie, dłuższego okresu ładowania się strony, ograniczeń w korzystaniu z funkcjonalności.